Magic the Bondamentals - Part 007: Orgasm Over Succee

  1. Intro
  2. James Bond
  3. Casuaalimiehen puolesta, Wanna-be-pro:ta vastaan
  4. Vihdoin siihen Orgasmiosuuteen?
  5. Moukaroinnit, Questions and Answers, Circular Logic Again

Kyl mää tätä editoisin vielä jos jaksaisin....

  1. Intro

    Tämä on seitsemäs virallinen osa MTG Fundamentalsia. Jos orgasmit ovat outoja niin olet liian nuori lukemaan tätä(kin)
    artikkelia. En ole jäävi kirjoittamaan tätä artikkelia, koska olen valmiiksi täysin puolueellinen asiassa kuin asiassa ja
    tuuliviirin tavoin vaihdan tarvittaessa mielipiteitäni. Tämä artikkeli on osin täydessä ristiriidassa mitä olen ennen kirjoittanut.
    Oiskohan Mikko planeshiftattu? Hyvä silti minä! Thanx to planeshifting, peilistä näen nyt kauneutta kauheuden sijaan.

    Koska seuraava kappale on mallia sivuaskel ja syrjähyppy normaaliin jatkumoon, kerron siinä itse pihvistä. James Bondista.


    [Back to the top]
     
  2. James Bond

    Bond pelaa sinistä. Jaws/Oddjob ja vastaavat ovat beasteja ja kavuja. Bond kaataa elffi- ja enkelinaisia kumoon mallia
    napsnaps ja ruiskis ja nähdään ei tämän yön jälkeen koskaan. Hashan Ogresit jää Bondilla väliin. Uberpahikset pelaa mustaa
    ja monesti aika cooleja vermeitä muttei pärjää siniselle.

    Aina yhtä hampaaton peruspoliisi on valkea väri. Ikinä ei saa ketään kiinni ja monta humoristista kohtausta seuraa kun
    koppalakit pistää autonsa takaa-ajon päätteksi romuksi yhteen kasaan.

    Bondi kuitenkin scoraa aina silloin tällöin bimbolta enkelinaiselta. Kertakäyttöisiä sutturoita. Kauhein ikinä on Kuoleman
    Katseen Tanya Roberts joka jäi jostain käsikirjoittajien aivopierusta johtuen messiin loppuleffaksi huutelemaan kahta
    vuorosanalausetta vuorotellen kohtauksesta riippuen: "Oh James" ja "Help me, James".

    Bondilla on hienoja artifacteja joilla se kikkailee. Pahiksella (siis se musta) on kans monesti vinkeää vehjettä mutta
    Bond aina vain nousee sillasta viime hetkellä. Milloin millaa, milloin deckaa, milloin pistää pahiksen vetämään pakkansa+1
    käteen ja milloin voittaa vastustajan drawstepissä, yleensä noin kahden tunnin tuhisemisen, möyhötyksen, tursuttelun ja
    räiskeen jälkeen.

    Beasteista kuuluisin on siis Jaws. Äijä rekkaa ku hevonen ja on oikeastaan Darksteel Colossus (tai Mr.Teeth eli Psychatog?).
    Ei kuole. Ei vahingoitu. Ei vaikka Roger Moore kuinka suuntaisi yhä uudelleen nyrkiniskunsa Jaws:n hampaisiin. Onko Roger
    Moore tyhmin Bond-näyttelijä?

    DR Evil eiku siis Blofelt on varmaan Mishra. Vehkeitä on mutta turpiin tulee joka tasolla, kunnes viimein savupiippuun
    (Smokestack) päättyi (epävirallisesti) matka.

    Blofeldin/DR Evilin piilopaikka: Volcanic Island
    - Edellinen Bondin käynnin jälkeen: Active Volcano
    - Edellisestä paikasta jälkikäteen löydettyä: Scorched Ruins
    Perinteinen tikittävä vehje Bond-leffoissa: Time Bomb
    Mr Q: Goblin Welder

    Äh...miksi noista nyt puhutaan kun voisi puhua klassisista Bond-naisista kuten Pussy Galore (Kultasormi),
    Plenty O'Moore (Timantit ovat Ikuisia ja Zenya Onatopp (Kultainen Silmä).

    Ja niitä naisia kaatuu. Jos Bondi olisi kavu, ei onnaisi.

    [Back to the top]
     
  3. Casuaalimiehen puolesta, Wanna-be-pro:ta vastaan!"

    Väite: Kun pelaat tunattua "nettidekkiä", alat ajan mittaan voittamaan pelejä autopilotilla. Toisinsanoen jokainen
    peliliike jonka teet ei itseasiassa ole mitenkään älyn riemuvoitto vaan opittu skiptattu tapa reagoida kulloisenkiin
    tilanteeseen. Koiratkin osaa tämän kolmen päivän koulutuksen jälkeen: annetaan tassua, kieritään maassa, nuuskitaan
    toisen piskin jätöksiä.

    Ääriesimerkki on Goblin-pakka. Pelaa äijä/äijiä. Pistä miehet vaakatasoon ja toivo ettei bensa lopu ennenkuin vastapuoli
    pääsee peliin mukaan.

    Plussaa: Voitat paljon ja nopeasti (tunnissa saatat ehtiä pelaamaan jopa 6-7 peliä, joista ehkä saat jopa sen 4-6 voittoa!)
    Miinusta: Voittoihin turtuu ja ne ei tunnu miltään.

    Dialogiesimerkki edellämainitusta tilanteesta:
    - Miten kävi?
    - Voitin pelit 5-2
    - Oliko kivaa, mitä jäi mieleen?
    - En oikein muista, ajoin vain aina täysillä ja yhdessä pelissä topdekkasin pultin.

    Se unelmaesimerkki on voiton kaivaminen epäideaaleilla vehkeillä mahdollisesti ylämäkimatchuppia vastaan.

    Miinusta: Et voita välttämättä paljon ja pelit saattavat ovat hitaampia (tunnissa hyvä jos 2-3 peliä, joista ehkä
    voitat sen yhden)
    Plussaa: Sulla on oma pakka, joka on itsesi näköinen!
    Plussaa: Voitto tällöin on orgastinen kokemus joka tuntuu.

    Dialogiesimerkki edellämainitusta tilanteesta:
    - Näitkö miten se peli meni?
    - Aivan uskomatonta, miten siitä sillasta nousi?
    - Mitä ihmeen tauhkalappua se pelasi?
    - Mun piti lukea se kortti kolmesti ennen kuin tajusin mitä se tekee.
    - Aikamme peliliikut.
    - Tämä voitto muistetaan.
    - On se guru!
    - Onpa ISO!
    (tästä puuttuu se perinteinen cheerleaderpoppoon hurraus taustalla)

    Eli. Kun pelaat rogueta/outoa/suboptimaalista dekkiä et välttämättä voita niin usein MUTTA se voitto tuntuu kolme dekadia
    paremmalta ja kuuluu kauas piireissä.

    Perusesimerkki on jonkun FNM-nassikan randomvoitto (ei edes matsi vaan peli) omalla
    ihmepakallaan jostain kokeneesta pelaajasta. Niitä hymyjä ei saa sorkkaraudallakaan pois kasvoilta.

    Sama on kokeneillakin. Usein näkee esim. täysin häröjä draftipakkoja jotka vain TOIMII ja tuo voittoja - näistä sitten
    riittää puhetta ja draftääjää pidetään guruna ja se saa upeaa seksiä.

    Mutta miksi kokenut MTG-pelaaja on valmis vaihtamaan kerran tunnissa kohdalle sattuvan ISON ORGASMIN standardiin "tuntuupa
    paperilla romanttinen mutta valju hyväily ihan OK:lta" - tuntemukseen?

    Menestys? Höh. Mitä on menestys jos ei nouse ja ei pysty nauttimaan hekumasta?
    Laiskuus? Helppo runkata gobboilla/kitkineillä ja vetää autopilotilla pelejä tutulla puhkianalysoidulla nettidekillä?
    Isonannanpelko? Pelkää että joutuu näyttämään miltä oikeasti tuntuu?
    Häviön pelkö? Niinku se maine jo enemmän menis, kato helvetti peiliin...

    T1, Highlander esim ovat formaatteja joissa pystyy saamaan tursupeleillä parhaimmillaan tosi upeaa hekumaa.
    Extended ja Standard ovat defaulttina valitettavasti niin konservatiivisia että menestys on pelaajilla jostain syystä
    tärkeämpää kuin pelistä nauttiminen.

    MTG:stä puuttuu sellainen perusformaatti, joka olisi kaikille avoin säännöllinen vibraattorikone. Limited periaatteessa on sitä
    mutta ongelmat siinä ovat:
    a) limited maksaa
    b) limited kortteihin ei pysty kiintymään (tämä kohta estää esim roskaboxidraftien/sealedien multiorgastisuuden)

    Limited on just kuin yhden yön suhde. Jos menee nappiin niin VOI'LA LA BAMBA, mutta jos pieleen niin vaan vituttaa
    jälkeen päin (olipa paska sealedpooli, vieressä draftasi just samoja, vittu mikä lehmä, ei taaskaan kännissä seisonut etc).

    Olen miettinyt että oisko T1 Highlander-formaatti seuraavalla twistillä paras ikinä:
    *** kaikki kortit jotka tutoroi, manipuloi tai shufflaa librarya ovat kiellettyjä **** // ElI kuin mental-magicissa.
    Peruskortinveto olisi toki edelleen sallittu, mutta yo. non-tutor/non-librarymanipulation/non-shuffle lisäsääntö heikentäisi
    ehkä sopivasti liian ylivoimaisia combo/controllidekkejä ja lisäksi NOPEUTTAISI pelejä, koska ei tarvitsisi ootella varttia
    giftsin resolvausta tai katsoa ku kahdeksannen kerran shufflataan libraryä vuorolla kolme. Todennäköisesti persiistä oleva
    idea ku Millstone-efektit loppujenlopuksi manipuloi libraryä...

    Päätoimittajan huomautus: Tuo idea haisee ku sumopainijan suojukset.

    Mitä pitäisi tehdä? Miksi nykyisin MTG on suurimmalle osalle vain suoritus, josta nauttiminen on next to nil, kun kuitenkin
    vastaavasti sitten pistetään aikaa ja puhkua nettipornoon, joista sitten saa ne kiksit jotka voisi saada jo MTG:stä
    (nettiporno = esim WoW, demin keskustelupalsta, Cincinnati Kid activities

    MTG:n pitäisi olla kivaa, ei suoritus jota varten muutaman kerran vuodessa lainataan turnausta varten kortit ja pistetään
    autopilotti päälle.

    [Back to the top]
     
  4. Vihdoin siihen orgasmiosuuteen

    Mutta mikä on orgasmin hinta?

    Oletetaan default 12 pelaajan turnaus, joka maksaa x euroa.

    Jos voitat turnauksen, niin tod.näk olet pelannut dekkiä joka a) on tehokas b) voi olla tylsä c) on lainattu
    Summarum: Saat palkintona ehkä 4x arvosta boosteista. Saako tällä orgasmin? Saa toki. Menestys on
    nannaa ja pääset mehustelemaan saunailtoihin kuinka mana nousi silloin kerran.

    Mutta sitten huononee. Oletetaan sija 5.Positiiviselle puolelle jäänyt toki, mutta ilman palkintoja eka
    suolasija. Ei menestystä - surkastus of staff. Tod.näk edelleen lainadekki, jota pelannut huonosti ja kerran/pari raaka
    manakusu - ei edes ollut hauskaa. Kokemus n tunnin uurastuksesta pari aki/ekismiä ja paskan maku suussa taas kerran.

    Huonoimmilla sijoilla tod.näk mennyt vielä heikommin. Bonuksena kierroksen kaksi jälkeen dropaneet eivät ole jääneet
    edes pelipaikalle vaan menneet kotiin demin/wowin/tv-seasoneiden pariin löysää köyttä nykimään. Value = 0. Nil sexual
    pleasure.

    MUTTA jos pelaat omalla suunnitellulla dekillä. Dekin ei tarvi olla edes tahallaan huono, se on jähmiäpää ja tehoton
    aivosolumassa jos mielikuvitus ei riitä. Oma suunniteltu itsensä näköinen "hauska" dekki: Et tod.näk taistele turnauksen
    voitosta = ei tuu pettymyksiä vaan positiivisia yllätyksiä. Saat respectiä satanolla ku niistät jonkun hyvän pelaajan
    hyvän dekin. Pakkaa on mahtavan mukava pelata JA KUN OLET SEN ITSE SUUNNITELLUT niin pelivirheesi ovat pakosta lähes
    nollissa verrattuna lainakasaan josta on vedetty yksi testiveto. Tartteeko painottaa että hekumatt ovat aika kovia itse
    suunnitellulla dekillä? Maksatko potentiaalisesti osallistusmaksun verran vähintään yhdestä isosta paloletkun litralastista
    ja muutamasta puhkusta jälkijäristyksestä. Nakkaatko mahdollisuutesi palkinnoille ja pärjäämiselle menemään saadaksesi
    kaikkien aikojen mehustelunannapurskeen?

    Eli summarumina huonon ja editoimattoman yläosan jälkeen se koko kappaleen idea ja pihvi: Miksi pitää rajoittua MTG:ssä yleensäkään
    turnauksiin/tai niihin vakavahenkiseen harjoitteluun? Ottakaa se ainoa malli Oulun T1 miehistä jotka jaksaa illasta
    toiseen tuhista formaattia, jota ei koskaan pelata turnauksissa ja jos pelataan niin kukaan ei oo kuitenkaan tyytyväinen.
    Silti sen tuhannennen kerran vedetään obsolete-formaatin uudet seitsemän korttia ja kuvitellaan oikeasti että ollaan isoja
    velhoja eikä vaan pottereita.

    Sidenotespecial: White Trash

    Tämä on muuten listaa valkoisista korteista joille on käynyt hieman heikosti viime aikoina:

    foil Wrath
    foil Reya
    valkea planeswalkeri
    28 muuta valkoista rarea (mm:ssa 2xPaladin el Vec, sacred mesa, pari foilirarea etc)
    noin 100 valkeaa unkkia (mm:ssa foili condemn, dci-condemn, 3xStP etc)

    kommoneita ei lasketa


    Takaisin asialinjalle.

    Kun silloin väitin hatusta vetäen että eka pelin voittaja voittaa paras kolmesta peleistä 85%, en tiennytkään kuinka väärässä
    olin. Nimittäin tutkin GP Top8 pelejä (niistä joista oli www.wizards.com/sideboard-sivulla coveragea) sekä FNM pelejä
    väitteestäni lähtien. Ja summarum. Erehdyin 1.3% yksikköä. Hamaan loppuun pelatuista (eli ne GP top8:t matsit jotka jaksoin tutkia = )
    paras kolme peleistä eka pelin voittaja voitti matseista 86%. FNM:ssä tuli myös tasureita, jotka laski kokonaisprosentin 82.7%:iin tutkituista
    peleistä (mutta tällöin taas eka pelin häviäjä voitti vain noin 10% matseista, kun loppuprosentti peleistä päättyi tasan ku oli se 50min kierros)

    Eli 50 minuutin kierrokset MTG:ssä paras kolmesta peleineen ovat tilastollisesti järkyttävää ajanhaaskausta. Lisäksi pelaaja
    joka voittaa aloituksen voittaa 58% matseista (tähän on käytetty sekä GP dataa including limited/constructed että keräämääni FNM dataa, mutta todentaa aloituksen
    voiton "epäreiluuden").

    Mitä pitäisi tehdä?

    Kertaan aikaisemmat ehdotukseni:
    * pelit kerrasta poikki vaikka yhden freemulliganin turvin = pelikierros 30min
    * tällöin ehditään pelaamaan selkeästi useampi kierros swissiä tilannetta tasoittamaan (enemmän vastustajia ja vähemmän downtimeä)
    * sideboard hemmettiin
    * pelaaja jolla on enemmän kortteja pakassaan saa päättää aloittajan. Niin järkevä ja simppeli idea ettei mitään rajaa.

    Persityttää toistaa ylläolevia omia aikaisempia höpinöitä mutta antaa olla viimeinen kerta.

    [Back to the top]
     
  5. Moukaroinnit, Questions and Answers, Circular Logic Again

    Ja jotta moukari olisi kiiltävä on sitä käytettävä: Vihdoin se pelimallin ohje.
    -------------------------------------------------------------------------------
    Se syy miksi Sealed ei järkyttävästä hauskuudestaan riippumatta ole wannabepro-pelaajien suosiossa on just se että
    tällöin pelaaja joutuu oikeasti tekemään pakan korteistaan sen sijaan että automaattisesti vain muistelisi että "tältä se
    modokasaki näytti kun draftin jälkeen pakan tein". Sen huomaa. Draftin jälkeen suurin osa pelaajista vain kasaa pakan
    yhdessä minuutissa (Visa on sairaan nopea, ottakaa mallia) ku se on umpiselvää mitä siihen tulee. No tässä joku alkaa aina
    änisemään että "pakanrakennus tapahtuu itse draftin aikana". Bullshit. Loppujen lopuksi draftaaminen on vain sitä että
    otat a) joko sen arvokkaimman kortin (jonka tietää kyllä automaattisesti) tai b) otat sen parhaan kortin itsellesi
    (jonka tasan tarkkaan tietää pienelläkin kokemuksella). Sitä minimaalista vivahde-eroa että olisiko jossain rajatapauksessa
    kortti A vai kortti B ollut parempi sitten analysoidaan 1000 sivua nettifoorumeilla niinku ku sillä kuitenkaan
    olisi väliä: Eki voittaa sen draftin kuitenkin.

    Drafti on yksinkertaisesti näennäisesti luova mutta oikeasti scriptattu tapahtuma, jossa pelaajat kuvittelevat
    olevansa suuria mtg-guruja kun oikeasti ne ovat pavlovin koiria.

    MOUKARI KAKKOSEEN
    -----------------

    Lorwyin tuoma Standard on hyvä formaatti. Toisin niinkuin kuvitellaan ei ongelmana ennen Lorwyniä ollut siniset
    countterhelvetti/pickles/multiväri-kontrollit vaan kavupakat. Se että Kavupakat oikeasti oli käyttökelpoisia johtui yhdestä
    ainoasta kortista. Se 4CC R/G kiltamana 4/1 haste, untargetable. Tämä yksinomaan tuhosi vähänkin käihemmät dekkiviritykset.
    Eli summarum Standard tällä hetkellä on vain mainion näköinen formaatti. Tämä kappale on lyhyt sen takia ku kakkoseen ku
    pääsee niin homma tulee valmiiksi nopeasti.

    Kolmossalzkov kahdella kierteellä (eli suomennettuna haaraheitto kulmanojaan)
    -----------------------------------------------------------------------------

    Kysymys/Vastauspalsta:

    Q: Montako osaa tätä artikkelisarjaa on tulossa?
    A: Siihen asti kun ideat loppuvat?

    Q: Milloin ne ideat sitten loppuvat?
    A: Kolme osaa sitten, tää on vaan kertausta. Samat sanat eri järjestyksessä.

    Q: Eikö tuossa ole ristiriita?
    A: Enhän ole vielä julkaissut edes Best-of Kokoelma-teosta.

    Q: Onko sellainen tulossa?
    A: On. Sisältää täkynä myös kommenttikappaleet mehuhetkiin ja pari uuttakin (sivupersoona: "lainattua, varastettua") ideaa.
    Tämä on tarkoitus siis painattaa.

    Q: Kuulostaa mielenkiintoiselta, mistä tätä painettua versiota sitten saisi?
    A: Vastaavien julkaisujen tapaan ruskeassa kirjekuoressa jossa ei ole päällä mainintaa mitä sisältö on.

    Q: Miksi näissä jutuissa on niin paljon juoma/porno/perse/-juttuja?
    A: Nämä on miesten juttuja miesten miehille ja heidän poikakavereilleen.

    Q: Eikö nämä ole lisäksi aika sovinistisia artikkeleita?
    A: (sivupersoona: "ON!"). Ei! Riippuen siihen uskooko luomisteoriaan, darwinismiin, mystisiin kristalleihin, älyä tuoviin
    monoliitteihin tai mihin tahansa minun mielipiteeni asiasta on aina ollut vankkumaton. Nainen on yksinkertaisesti parannettu
    nykyaikaan sopivampi versio ihmisestä. Mies on reliikki. Miehen vaistoilla, lihaksilla ja fyysisyydellä ei enää tee (eikä saa
    tehdä) mitään, miehet ovat rumia ja kömpelöitä, miesten geeneille ja niiden ohjaamalle toiminnalle ei vain tahdo olla tilaa
    nykymaailmassa. Naiset taas ovat sosiaalisesti älykkäämpiä, kiljoona kertaa kauniimpia ja haluttavampia ja yleisesti ottaen vain
    parempia persoonia. Nykyään miehiä tarvii oikeasti vain silloin kun on tarvetta:

    a) tehdä päätös taas yhdestä turhasta sodasta
    b) pahalle hajulle ja repiville pieruille
    c) pelata raskaita lautapelejä
    d) höristä paskavitseille
    e) MTG:lle.

    Q: Mutta naisethan edelleen tarvitsevat ja rakastuvat miehiin?
    A: Se on nykyisen miesten onneksi naisten oma reliikkinen geeninsä. 1000v päästä naiset ovat vapautuneet geenistään ja
    kasvatuksestaan elävät rakastaen vain toisiaan, ovat vallassa 100%:sti kaikkialla maailmassa ja vähälukuisten miesten rooli
    on olla kahlittuna lypsykoneisiin turvaamaan tulevat sukupolvet. Valitettavasti nörtti-MTG on taatusti kuollut silloin.

    Q: Siis arvostat naista?
    A: Pääsääntöisesti 100x enemmän kuin miestä.

    Q: Paljasta jotain itsestäsi.
    A: :..unzip...:. Siinäpä Jorma Pulkkinen.

    Q: Suhteesi valkeaan nyt kun siitä syrjähyppyartikkelista on vähän perspekstiiviä kulunut?
    A: Traumat jäi. Hoito on meneillään. Hoito on vain pirun kallista.
    (sivupersoona: "niiden revittyjen paskakorttien arvo on kyllä nolla")

    Q: Huumoristasi ollaan hyvin montaa mieltä ja se vaivauttaa monia epäkorrektiudellaan?
    A: Huumoristani ollaan hyvin montaa mieltä ja se ilahduttaa monia epäkorrektiudellaan.

    Q: Eikö tuo ylläoleva lause ja tämä koko homma ole aika egoistista ja narsistista?
    A: Ihan 100-0.

    Q: Mikä harmittaa eniten omalla MTG-urallasi? Menestystä kun ei ole tullut egoosi nähden.
    A: Kerran olin todella lähellä PT-paikkaa (v. 2002). Mutta eniten harmittaa etten ole tosimiestä voittanut koskaan.
    Isomanaliigan tosimiehessä on saldona 1 kakkossija, 2 kolmatta sijaa, neljässija mm:ssa. Myös perverssillä tavalla Isomana
    Standard-turnauksen voitto kiinnostaisi.

    Q: Onko FNM:n järjestäminen kivaa vai onko raskaita hetkiä?
    A: Joskus perjantai-iltapäivällä tuntuu että nyt ei jaksaisi työviikon perään millään, mutta olo ja tunnetila muuttuu
    ku taikaiskusta heti kun ensimmäiset pelaajat saapuvat turnauspaikalle. Se on kyllä pieni ihme se. Oulun MTG-porukka on
    vain niin helvetin mukavaa.

    Q: Mikä ärsyttää eniten MTG:ssä, jos valkeaa väriä ei oteta huomioon.
    A: Turnausten "jäykkyys". Nyt en tarkoita sitä että sääntöjä sinänsä mahdottomasti (toki niissäki olisi hiomista) rukattaisiin
    mutta se että se on aina se sama Swissi ja aina paras kolmesta ja aina on se drafti ja samat constructed-eventit. Enemmän
    "hupiturnauksia" ja "wackyformats" joita virallisesti tuettaisiin.

    Q: Muita nihkeitä MTG-asioita.
    A: Pakkalistat limitedissä ja dekkiswapit sealedissa. Ymmärrän toki että se päästään mätä mähömunainen muutama prosentti joka huijaa
    aiheuttaa moiset voimakeinot, mutta prosessina se on vaan pelaajan kannalta hankala ja ärsyttävä.

    Q: Miksi inhoat jääkiekkoa?
    A: KÄRRRPÄT! Just tuon takia. Olen aina dissannut joukkueurheilua ja inhoan sitä massahysteriaa ja humua mitä joukkueurheilun
    (oli sitten jalka/koripallo tai jääkiekko) ympärillä on. Urheilujoukkueen (esim Suomen maajoukkue/ManU/Arsenal) palvominen on
    käsittämättömän kritiikitöntä hommaa jossa itse upeasta urheilusuorituksesta ei enää nautita vaan vain siitä massahysterian
    tuomasta KÄRRRRPÄT tunteesta (joka aiheuttaa sitten niitä jalkapallokatsomo/fanimellakoita isommissa ja räväkimmissä maissa).

    Q: Loppuun se tärkein kysymys: "Aiotko osallistua LCQ:n ensi vuoden SM-kisoissa"
    A: TOTTAKAI!

    Loppuun kevennykseksi Circular Logic Part IV
    --------------------------------------------

    Teron turnausraportit
    a) todella upeita
    b) käsittämättömän upeita
    c) todella käsittämättömiä

    Proxyjen määrän T1:ssä määrää:
    a) Nute
    b) Joonas
    c) Junkfoodilla ilman elämää elelevät finniset mtg-jenkkigurut
    c) Opiskelijabudjetti

    Epätoivonniemessä olevat MTG-pron bileet ovat:
    a) Sodoma ja Gomorra
    b) Helvetin irstaudet maan päällä
    c) Poikarakkautta kauneimmillaan

    Pahiten itsensä MTG piireissä munaa:
    a) Valkean draftääjä
    b) Pelaamalla kalaa
    c) Yliannostuksella sotasimaa

    T1 kuolee kun
    a) maailmalla leviää uusi villitys joka suosittaa neljäätoistapilkkukolmea proxyä Vintagessa
    b) muut väsyvät ja hirttävät mehustelijat vehkeistään

    Perinteinen epäloogisuusongelma "Miten Centaurit pyyhkivät perseensä?" ratkeaa kun ajattelee:
    a) "Niillä nyt ryppynarualue on aina vähän sottanen"
    b) "Lajin soidinmenoihin kuuluu lajitoverin perseen puhtaaksinuoleminen"
    c) "Centaurit varmaan paskoo niin paineella ettei röpelöitä jää roikkumaan"
    d) "Kuka vittu välittää jostain hevonperseäijistä"

    Heikinniemen boosteroinnit
    a) boosteri toisensa perään
    b) boxitolkulla
    c) ei mitään verrattuna Lehtolan Ollin avausorgioihin

    Salmisen Akin proxyprinciipit
    a) joka ainoa standardpakka maailmassa on proxytettävä
    b) proxyjä voi olla pakassa myös sanctioiduissa turnauksissä
    c) Printtereiden ammattiliitto julistaa SM-kisojen alla nykyisin ylityökiellon

    MTG-miehen seuraavan aamun pahin morkkis syntyy kun.
    a) herää väärän naisen vierestä
    b) herää boosterinkuorten keskellä
    c) herää epätoivonniemestä


    [Back to the top]
     


  6. .mikko