- Intro
- James Bond
- Casuaalimiehen puolesta, Wanna-be-pro:ta vastaan
- Vihdoin siihen Orgasmiosuuteen?
- Moukaroinnit, Questions and Answers, Circular Logic Again
Kyl mää tätä editoisin vielä jos jaksaisin....
-
Intro
Tämä on seitsemäs virallinen osa MTG Fundamentalsia. Jos orgasmit ovat outoja niin olet liian nuori lukemaan tätä(kin)
artikkelia. En ole jäävi kirjoittamaan tätä artikkelia, koska olen valmiiksi täysin puolueellinen asiassa kuin asiassa ja
tuuliviirin tavoin vaihdan tarvittaessa mielipiteitäni. Tämä artikkeli
on osin täydessä ristiriidassa mitä olen ennen kirjoittanut.
Oiskohan Mikko planeshiftattu? Hyvä silti minä! Thanx to planeshifting, peilistä näen nyt kauneutta kauheuden sijaan.
Koska seuraava kappale on mallia sivuaskel ja syrjähyppy normaaliin jatkumoon, kerron siinä itse pihvistä. James Bondista.
[Back to the top]
-
James Bond
Bond pelaa sinistä. Jaws/Oddjob ja vastaavat ovat beasteja ja kavuja. Bond kaataa elffi- ja enkelinaisia kumoon mallia
napsnaps ja ruiskis ja nähdään ei tämän yön jälkeen koskaan. Hashan Ogresit jää Bondilla väliin. Uberpahikset pelaa mustaa
ja monesti aika cooleja vermeitä muttei pärjää siniselle.
Aina yhtä hampaaton peruspoliisi on valkea väri. Ikinä ei saa ketään kiinni ja monta humoristista kohtausta seuraa kun
koppalakit pistää autonsa takaa-ajon päätteksi romuksi yhteen kasaan.
Bondi kuitenkin scoraa aina silloin tällöin bimbolta enkelinaiselta. Kertakäyttöisiä sutturoita. Kauhein ikinä on Kuoleman
Katseen Tanya Roberts joka jäi jostain käsikirjoittajien aivopierusta johtuen messiin loppuleffaksi huutelemaan kahta
vuorosanalausetta vuorotellen kohtauksesta riippuen: "Oh James" ja "Help me, James".
Bondilla on hienoja artifacteja joilla se kikkailee. Pahiksella (siis se musta) on kans monesti vinkeää vehjettä mutta
Bond aina vain nousee sillasta viime hetkellä. Milloin millaa, milloin deckaa, milloin pistää pahiksen vetämään pakkansa+1
käteen ja milloin voittaa vastustajan drawstepissä, yleensä noin kahden tunnin tuhisemisen, möyhötyksen, tursuttelun ja
räiskeen jälkeen.
Beasteista kuuluisin on siis Jaws. Äijä rekkaa ku hevonen ja on oikeastaan Darksteel Colossus (tai Mr.Teeth eli Psychatog?).
Ei kuole. Ei vahingoitu. Ei vaikka Roger Moore kuinka suuntaisi yhä uudelleen nyrkiniskunsa Jaws:n hampaisiin. Onko Roger
Moore tyhmin Bond-näyttelijä?
DR Evil eiku siis Blofelt on varmaan Mishra. Vehkeitä on mutta turpiin tulee joka tasolla, kunnes viimein savupiippuun
(Smokestack) päättyi (epävirallisesti) matka.
Blofeldin/DR Evilin piilopaikka: Volcanic Island
- Edellinen Bondin käynnin jälkeen: Active Volcano
- Edellisestä paikasta jälkikäteen löydettyä: Scorched Ruins
Perinteinen tikittävä vehje Bond-leffoissa: Time Bomb
Mr Q: Goblin Welder
Äh...miksi noista nyt puhutaan kun voisi puhua klassisista Bond-naisista kuten Pussy Galore (Kultasormi),
Plenty O'Moore (Timantit ovat Ikuisia ja Zenya Onatopp (Kultainen Silmä).
Ja niitä naisia kaatuu. Jos Bondi olisi kavu, ei onnaisi.
[Back to the top]
-
Casuaalimiehen puolesta, Wanna-be-pro:ta vastaan!"
Väite: Kun pelaat tunattua "nettidekkiä", alat ajan mittaan voittamaan pelejä autopilotilla. Toisinsanoen jokainen
peliliike jonka teet ei itseasiassa ole mitenkään älyn riemuvoitto vaan opittu skiptattu tapa reagoida kulloisenkiin
tilanteeseen. Koiratkin osaa tämän kolmen päivän koulutuksen jälkeen: annetaan tassua, kieritään maassa, nuuskitaan
toisen piskin jätöksiä.
Ääriesimerkki on Goblin-pakka. Pelaa äijä/äijiä. Pistä miehet vaakatasoon ja toivo ettei bensa lopu ennenkuin vastapuoli
pääsee peliin mukaan.
Plussaa: Voitat paljon ja nopeasti (tunnissa saatat ehtiä pelaamaan jopa 6-7 peliä, joista ehkä saat jopa sen 4-6 voittoa!)
Miinusta: Voittoihin turtuu ja ne ei tunnu miltään.
Dialogiesimerkki edellämainitusta tilanteesta:
- Miten kävi?
- Voitin pelit 5-2
- Oliko kivaa, mitä jäi mieleen?
- En oikein muista, ajoin vain aina täysillä ja yhdessä pelissä topdekkasin pultin.
Se unelmaesimerkki on voiton kaivaminen epäideaaleilla vehkeillä mahdollisesti ylämäkimatchuppia vastaan.
Miinusta: Et voita välttämättä paljon ja pelit saattavat ovat hitaampia (tunnissa hyvä jos 2-3 peliä, joista ehkä
voitat sen yhden)
Plussaa: Sulla on oma pakka, joka on itsesi näköinen!
Plussaa: Voitto tällöin on orgastinen kokemus joka tuntuu.
Dialogiesimerkki edellämainitusta tilanteesta:
- Näitkö miten se peli meni?
- Aivan uskomatonta, miten siitä sillasta nousi?
- Mitä ihmeen tauhkalappua se pelasi?
- Mun piti lukea se kortti kolmesti ennen kuin tajusin mitä se tekee.
- Aikamme peliliikut.
- Tämä voitto muistetaan.
- On se guru!
- Onpa ISO!
(tästä puuttuu se perinteinen cheerleaderpoppoon hurraus taustalla)
Eli. Kun pelaat rogueta/outoa/suboptimaalista dekkiä et välttämättä voita niin usein MUTTA se voitto tuntuu kolme dekadia
paremmalta ja kuuluu kauas piireissä.
Perusesimerkki on jonkun FNM-nassikan randomvoitto (ei edes matsi vaan peli) omalla
ihmepakallaan jostain kokeneesta pelaajasta. Niitä hymyjä ei saa sorkkaraudallakaan pois kasvoilta.
Sama on kokeneillakin. Usein näkee esim. täysin häröjä draftipakkoja jotka vain TOIMII ja tuo voittoja - näistä sitten
riittää puhetta ja draftääjää pidetään guruna ja se saa upeaa seksiä.
Mutta miksi kokenut MTG-pelaaja on valmis vaihtamaan kerran tunnissa kohdalle sattuvan ISON ORGASMIN standardiin "tuntuupa
paperilla romanttinen mutta valju hyväily ihan OK:lta" - tuntemukseen?
Menestys? Höh. Mitä on menestys jos ei nouse ja ei pysty nauttimaan hekumasta?
Laiskuus? Helppo runkata gobboilla/kitkineillä ja vetää autopilotilla pelejä tutulla puhkianalysoidulla nettidekillä?
Isonannanpelko? Pelkää että joutuu näyttämään miltä oikeasti tuntuu?
Häviön pelkö? Niinku se maine jo enemmän menis, kato helvetti peiliin...
T1, Highlander esim ovat formaatteja joissa pystyy saamaan tursupeleillä parhaimmillaan tosi upeaa hekumaa.
Extended ja Standard ovat defaulttina valitettavasti niin konservatiivisia että menestys on pelaajilla jostain syystä
tärkeämpää kuin pelistä nauttiminen.
MTG:stä puuttuu sellainen perusformaatti, joka olisi kaikille avoin säännöllinen vibraattorikone. Limited periaatteessa on sitä
mutta ongelmat siinä ovat:
a) limited maksaa
b) limited kortteihin ei pysty kiintymään (tämä kohta estää esim roskaboxidraftien/sealedien multiorgastisuuden)
Limited on just kuin yhden yön suhde. Jos menee nappiin niin VOI'LA LA BAMBA, mutta jos pieleen niin vaan vituttaa
jälkeen päin (olipa paska sealedpooli, vieressä draftasi just samoja, vittu mikä lehmä, ei taaskaan kännissä seisonut etc).
Olen miettinyt että oisko T1 Highlander-formaatti seuraavalla twistillä paras ikinä:
*** kaikki kortit jotka tutoroi, manipuloi tai shufflaa librarya ovat kiellettyjä **** // ElI kuin mental-magicissa.
Peruskortinveto olisi toki edelleen sallittu, mutta yo. non-tutor/non-librarymanipulation/non-shuffle lisäsääntö heikentäisi
ehkä sopivasti liian ylivoimaisia combo/controllidekkejä ja lisäksi NOPEUTTAISI pelejä, koska ei tarvitsisi ootella varttia
giftsin resolvausta tai katsoa ku kahdeksannen kerran shufflataan libraryä vuorolla kolme. Todennäköisesti persiistä oleva
idea ku Millstone-efektit loppujenlopuksi manipuloi libraryä...
Päätoimittajan huomautus: Tuo idea haisee ku sumopainijan suojukset.
Mitä pitäisi tehdä? Miksi nykyisin MTG on suurimmalle osalle vain suoritus, josta nauttiminen on next to nil, kun kuitenkin
vastaavasti sitten pistetään aikaa ja puhkua nettipornoon, joista sitten saa ne kiksit jotka voisi saada jo MTG:stä
(nettiporno = esim WoW, demin keskustelupalsta, Cincinnati Kid activities
MTG:n pitäisi olla kivaa, ei suoritus jota varten muutaman kerran vuodessa lainataan turnausta varten kortit ja pistetään
autopilotti päälle.
[Back to the top]
-
Vihdoin siihen orgasmiosuuteen
Mutta mikä on orgasmin hinta?
Oletetaan default 12 pelaajan turnaus, joka maksaa x euroa.
Jos voitat turnauksen, niin tod.näk olet pelannut dekkiä joka a) on tehokas b) voi olla tylsä c) on lainattu
Summarum: Saat palkintona ehkä 4x arvosta boosteista. Saako tällä orgasmin? Saa toki. Menestys on
nannaa ja pääset mehustelemaan saunailtoihin kuinka mana nousi silloin kerran.
Mutta sitten huononee. Oletetaan sija 5.Positiiviselle puolelle jäänyt toki, mutta ilman palkintoja eka
suolasija. Ei menestystä - surkastus of staff. Tod.näk edelleen lainadekki, jota pelannut huonosti ja kerran/pari raaka
manakusu - ei edes ollut hauskaa. Kokemus n tunnin uurastuksesta pari aki/ekismiä ja paskan maku suussa taas kerran.
Huonoimmilla sijoilla tod.näk mennyt vielä heikommin. Bonuksena kierroksen kaksi jälkeen dropaneet eivät ole jääneet
edes pelipaikalle vaan menneet kotiin demin/wowin/tv-seasoneiden pariin löysää köyttä nykimään. Value = 0. Nil sexual
pleasure.
MUTTA jos pelaat omalla suunnitellulla dekillä. Dekin ei tarvi olla edes tahallaan huono, se on jähmiäpää ja tehoton
aivosolumassa jos mielikuvitus ei riitä. Oma suunniteltu itsensä näköinen "hauska" dekki: Et tod.näk taistele turnauksen
voitosta = ei tuu pettymyksiä vaan positiivisia yllätyksiä. Saat respectiä satanolla ku niistät jonkun hyvän pelaajan
hyvän dekin. Pakkaa on mahtavan mukava pelata JA KUN OLET SEN ITSE SUUNNITELLUT niin pelivirheesi ovat pakosta lähes
nollissa verrattuna lainakasaan josta on vedetty yksi testiveto. Tartteeko painottaa että hekumatt ovat aika kovia itse
suunnitellulla dekillä? Maksatko potentiaalisesti osallistusmaksun verran vähintään yhdestä isosta paloletkun litralastista
ja muutamasta puhkusta jälkijäristyksestä. Nakkaatko mahdollisuutesi palkinnoille ja pärjäämiselle menemään saadaksesi
kaikkien aikojen mehustelunannapurskeen?
Eli summarumina huonon ja editoimattoman yläosan jälkeen se koko kappaleen idea ja pihvi: Miksi pitää rajoittua MTG:ssä yleensäkään
turnauksiin/tai niihin vakavahenkiseen harjoitteluun? Ottakaa se ainoa malli Oulun T1 miehistä jotka jaksaa illasta
toiseen tuhista formaattia, jota ei koskaan pelata turnauksissa ja jos pelataan niin kukaan ei oo kuitenkaan tyytyväinen.
Silti sen tuhannennen kerran vedetään obsolete-formaatin uudet seitsemän korttia ja kuvitellaan oikeasti että ollaan isoja
velhoja eikä vaan pottereita.
Sidenotespecial: White Trash
Tämä on muuten listaa valkoisista korteista joille on käynyt hieman heikosti viime aikoina:
foil Wrath
foil Reya
valkea planeswalkeri
28 muuta valkoista rarea (mm:ssa 2xPaladin el Vec, sacred mesa, pari foilirarea etc)
noin 100 valkeaa unkkia (mm:ssa foili condemn, dci-condemn, 3xStP etc)
kommoneita ei lasketa
Takaisin asialinjalle.
Kun silloin väitin hatusta vetäen että eka pelin voittaja voittaa paras kolmesta peleistä 85%, en tiennytkään kuinka väärässä
olin. Nimittäin tutkin GP Top8 pelejä (niistä joista oli www.wizards.com/sideboard-sivulla coveragea) sekä FNM pelejä
väitteestäni lähtien. Ja summarum. Erehdyin 1.3% yksikköä. Hamaan
loppuun pelatuista (eli ne GP top8:t matsit jotka jaksoin tutkia = )
paras kolme peleistä eka pelin voittaja voitti matseista 86%. FNM:ssä
tuli myös tasureita, jotka laski kokonaisprosentin 82.7%:iin tutkituista
peleistä (mutta tällöin taas eka pelin häviäjä voitti vain noin 10%
matseista, kun loppuprosentti peleistä päättyi tasan ku oli se 50min
kierros)
Eli 50 minuutin kierrokset MTG:ssä paras kolmesta peleineen ovat tilastollisesti järkyttävää ajanhaaskausta. Lisäksi pelaaja
joka voittaa aloituksen voittaa 58% matseista (tähän on käytetty sekä GP
dataa including limited/constructed että keräämääni FNM dataa, mutta
todentaa aloituksen
voiton "epäreiluuden").
Mitä pitäisi tehdä?
Kertaan aikaisemmat ehdotukseni:
* pelit kerrasta poikki vaikka yhden freemulliganin turvin = pelikierros 30min
* tällöin ehditään pelaamaan selkeästi useampi kierros swissiä
tilannetta tasoittamaan (enemmän vastustajia ja vähemmän downtimeä)
* sideboard hemmettiin
* pelaaja jolla on enemmän kortteja pakassaan saa päättää aloittajan. Niin järkevä ja simppeli idea ettei mitään rajaa.
Persityttää toistaa ylläolevia omia aikaisempia höpinöitä mutta antaa olla viimeinen kerta.
[Back to the top]
-
Moukaroinnit, Questions and Answers, Circular Logic Again
Ja jotta moukari olisi kiiltävä on sitä käytettävä: Vihdoin se pelimallin ohje.
-------------------------------------------------------------------------------
Se syy miksi Sealed ei järkyttävästä hauskuudestaan riippumatta ole wannabepro-pelaajien suosiossa on just se että
tällöin pelaaja joutuu oikeasti tekemään pakan korteistaan sen sijaan että automaattisesti vain muistelisi että "tältä se
modokasaki näytti kun draftin jälkeen pakan tein". Sen huomaa. Draftin jälkeen suurin osa pelaajista vain kasaa pakan
yhdessä minuutissa (Visa on sairaan nopea, ottakaa mallia) ku se on umpiselvää mitä siihen tulee. No tässä joku alkaa aina
änisemään että "pakanrakennus tapahtuu itse draftin aikana". Bullshit. Loppujen lopuksi draftaaminen on vain sitä että
otat a) joko sen arvokkaimman kortin (jonka tietää kyllä automaattisesti) tai b) otat sen parhaan kortin itsellesi
(jonka tasan tarkkaan tietää pienelläkin kokemuksella). Sitä minimaalista vivahde-eroa että olisiko jossain rajatapauksessa
kortti A vai kortti B ollut parempi sitten analysoidaan 1000 sivua nettifoorumeilla niinku ku sillä kuitenkaan
olisi väliä: Eki voittaa sen draftin kuitenkin.
Drafti on yksinkertaisesti näennäisesti luova mutta oikeasti scriptattu tapahtuma, jossa pelaajat kuvittelevat
olevansa suuria mtg-guruja kun oikeasti ne ovat pavlovin koiria.
MOUKARI KAKKOSEEN
-----------------
Lorwyin tuoma Standard on hyvä formaatti. Toisin niinkuin kuvitellaan ei ongelmana ennen Lorwyniä ollut siniset
countterhelvetti/pickles/multiväri-kontrollit vaan kavupakat. Se että Kavupakat oikeasti oli käyttökelpoisia johtui yhdestä
ainoasta kortista. Se 4CC R/G kiltamana 4/1 haste, untargetable. Tämä yksinomaan tuhosi vähänkin käihemmät dekkiviritykset.
Eli summarum Standard tällä hetkellä on vain mainion näköinen formaatti. Tämä kappale on lyhyt sen takia ku kakkoseen ku
pääsee niin homma tulee valmiiksi nopeasti.
Kolmossalzkov kahdella kierteellä (eli suomennettuna haaraheitto kulmanojaan)
-----------------------------------------------------------------------------
Kysymys/Vastauspalsta:
Q: Montako osaa tätä artikkelisarjaa on tulossa?
A: Siihen asti kun ideat loppuvat?
Q: Milloin ne ideat sitten loppuvat?
A: Kolme osaa sitten, tää on vaan kertausta. Samat sanat eri järjestyksessä.
Q: Eikö tuossa ole ristiriita?
A: Enhän ole vielä julkaissut edes Best-of Kokoelma-teosta.
Q: Onko sellainen tulossa?
A: On. Sisältää täkynä myös kommenttikappaleet mehuhetkiin ja pari uuttakin (sivupersoona: "lainattua, varastettua") ideaa.
Tämä on tarkoitus siis painattaa.
Q: Kuulostaa mielenkiintoiselta, mistä tätä painettua versiota sitten saisi?
A: Vastaavien julkaisujen tapaan ruskeassa kirjekuoressa jossa ei ole päällä mainintaa mitä sisältö on.
Q: Miksi näissä jutuissa on niin paljon juoma/porno/perse/-juttuja?
A: Nämä on miesten juttuja miesten miehille ja heidän poikakavereilleen.
Q: Eikö nämä ole lisäksi aika sovinistisia artikkeleita?
A: (sivupersoona: "ON!"). Ei! Riippuen siihen uskooko luomisteoriaan, darwinismiin, mystisiin kristalleihin, älyä tuoviin
monoliitteihin tai mihin tahansa minun mielipiteeni asiasta on aina ollut vankkumaton. Nainen on yksinkertaisesti parannettu
nykyaikaan sopivampi versio ihmisestä. Mies on reliikki. Miehen vaistoilla, lihaksilla ja fyysisyydellä ei enää tee (eikä saa
tehdä) mitään, miehet ovat rumia ja kömpelöitä, miesten geeneille ja niiden ohjaamalle toiminnalle ei vain tahdo olla tilaa
nykymaailmassa. Naiset taas ovat sosiaalisesti älykkäämpiä, kiljoona
kertaa kauniimpia ja haluttavampia ja yleisesti ottaen vain
parempia persoonia. Nykyään miehiä tarvii oikeasti vain silloin kun on tarvetta:
a) tehdä päätös taas yhdestä turhasta sodasta
b) pahalle hajulle ja repiville pieruille
c) pelata raskaita lautapelejä
d) höristä paskavitseille
e) MTG:lle.
Q: Mutta naisethan edelleen tarvitsevat ja rakastuvat miehiin?
A: Se on nykyisen miesten onneksi naisten oma reliikkinen geeninsä. 1000v päästä naiset ovat vapautuneet geenistään ja
kasvatuksestaan elävät rakastaen vain toisiaan, ovat vallassa 100%:sti kaikkialla maailmassa ja vähälukuisten miesten rooli
on olla kahlittuna lypsykoneisiin turvaamaan tulevat sukupolvet. Valitettavasti nörtti-MTG on taatusti kuollut silloin.
Q: Siis arvostat naista?
A: Pääsääntöisesti 100x enemmän kuin miestä.
Q: Paljasta jotain itsestäsi.
A: :..unzip...:. Siinäpä Jorma Pulkkinen.
Q: Suhteesi valkeaan nyt kun siitä syrjähyppyartikkelista on vähän perspekstiiviä kulunut?
A: Traumat jäi. Hoito on meneillään. Hoito on vain pirun kallista.
(sivupersoona: "niiden revittyjen paskakorttien arvo on kyllä nolla")
Q: Huumoristasi ollaan hyvin montaa mieltä ja se vaivauttaa monia epäkorrektiudellaan?
A: Huumoristani ollaan hyvin montaa mieltä ja se ilahduttaa monia epäkorrektiudellaan.
Q: Eikö tuo ylläoleva lause ja tämä koko homma ole aika egoistista ja narsistista?
A: Ihan 100-0.
Q: Mikä harmittaa eniten omalla MTG-urallasi? Menestystä kun ei ole tullut egoosi nähden.
A: Kerran olin todella lähellä PT-paikkaa (v. 2002). Mutta eniten harmittaa etten ole tosimiestä voittanut koskaan.
Isomanaliigan tosimiehessä on saldona 1 kakkossija, 2 kolmatta sijaa, neljässija mm:ssa. Myös perverssillä tavalla Isomana
Standard-turnauksen voitto kiinnostaisi.
Q: Onko FNM:n järjestäminen kivaa vai onko raskaita hetkiä?
A: Joskus perjantai-iltapäivällä tuntuu että nyt ei jaksaisi työviikon perään millään, mutta olo ja tunnetila muuttuu
ku taikaiskusta heti kun ensimmäiset pelaajat saapuvat turnauspaikalle. Se on kyllä pieni ihme se. Oulun MTG-porukka on
vain niin helvetin mukavaa.
Q: Mikä ärsyttää eniten MTG:ssä, jos valkeaa väriä ei oteta huomioon.
A: Turnausten "jäykkyys". Nyt en tarkoita sitä että sääntöjä sinänsä mahdottomasti (toki niissäki olisi hiomista) rukattaisiin
mutta se että se on aina se sama Swissi ja aina paras kolmesta ja aina on se drafti ja samat constructed-eventit. Enemmän
"hupiturnauksia" ja "wackyformats" joita virallisesti tuettaisiin.
Q: Muita nihkeitä MTG-asioita.
A: Pakkalistat limitedissä ja dekkiswapit sealedissa. Ymmärrän toki että
se päästään mätä mähömunainen muutama prosentti joka huijaa
aiheuttaa moiset voimakeinot, mutta prosessina se on vaan pelaajan kannalta hankala ja ärsyttävä.
Q: Miksi inhoat jääkiekkoa?
A: KÄRRRPÄT! Just tuon takia. Olen aina dissannut joukkueurheilua ja inhoan sitä massahysteriaa ja humua mitä joukkueurheilun
(oli sitten jalka/koripallo tai jääkiekko) ympärillä on. Urheilujoukkueen (esim Suomen maajoukkue/ManU/Arsenal) palvominen on
käsittämättömän kritiikitöntä hommaa jossa itse upeasta urheilusuorituksesta ei enää nautita vaan vain siitä massahysterian
tuomasta KÄRRRRPÄT tunteesta (joka aiheuttaa sitten niitä jalkapallokatsomo/fanimellakoita isommissa ja räväkimmissä maissa).
Q: Loppuun se tärkein kysymys: "Aiotko osallistua LCQ:n ensi vuoden SM-kisoissa"
A: TOTTAKAI!
Loppuun kevennykseksi Circular Logic Part IV
--------------------------------------------
Teron turnausraportit
a) todella upeita
b) käsittämättömän upeita
c) todella käsittämättömiä
Proxyjen määrän T1:ssä määrää:
a) Nute
b) Joonas
c) Junkfoodilla ilman elämää elelevät finniset mtg-jenkkigurut
c) Opiskelijabudjetti
Epätoivonniemessä olevat MTG-pron bileet ovat:
a) Sodoma ja Gomorra
b) Helvetin irstaudet maan päällä
c) Poikarakkautta kauneimmillaan
Pahiten itsensä MTG piireissä munaa:
a) Valkean draftääjä
b) Pelaamalla kalaa
c) Yliannostuksella sotasimaa
T1 kuolee kun
a) maailmalla leviää uusi villitys joka suosittaa neljäätoistapilkkukolmea proxyä Vintagessa
b) muut väsyvät ja hirttävät mehustelijat vehkeistään
Perinteinen epäloogisuusongelma "Miten Centaurit pyyhkivät perseensä?" ratkeaa kun ajattelee:
a) "Niillä nyt ryppynarualue on aina vähän sottanen"
b) "Lajin soidinmenoihin kuuluu lajitoverin perseen puhtaaksinuoleminen"
c) "Centaurit varmaan paskoo niin paineella ettei röpelöitä jää roikkumaan"
d) "Kuka vittu välittää jostain hevonperseäijistä"
Heikinniemen boosteroinnit
a) boosteri toisensa perään
b) boxitolkulla
c) ei mitään verrattuna Lehtolan Ollin avausorgioihin
Salmisen Akin proxyprinciipit
a) joka ainoa standardpakka maailmassa on proxytettävä
b) proxyjä voi olla pakassa myös sanctioiduissa turnauksissä
c) Printtereiden ammattiliitto julistaa SM-kisojen alla nykyisin ylityökiellon
MTG-miehen seuraavan aamun pahin morkkis syntyy kun.
a) herää väärän naisen vierestä
b) herää boosterinkuorten keskellä
c) herää epätoivonniemestä
[Back to the top]
.mikko